Innogy

Prostor pro největší evropský startup

Energetická skupina RWE před časem změnila své jméno na innogy, které symbolizuje zcela zásadní změnu v jejím uvažování o vlastních službách a budoucích energetických výzvách. Změnu tak významnou, že své nové aktivity pod novou značkou označuje dokonce za největší startup v Evropě. S vnitřní proměnou přišla i vnější změna kultury a komunikace - nejen logo a vizuální styl, ale i pracovní prostředí mají ukázat, že to značka myslí s inovacemi vážně a že do svých řad vítá mladé kreativní lidi, kteří sdílí její novou vizi.

Nové prostředí, nová energie

V innogy si řekli, že nejlepší způsob, jak předpovědět budoucnost, je stát se jejím aktivním tvůrcem a snažit se jako průkopník ukazovat nové cesty vpřed. A protože by každý kdo chce měnit svět, měl začít nejdříve u sebe, museli také oni nejprve zásadně proměnit firemní kulturu a svůj přístup k podnikání. Společně s těmito změnami se postupně rodila také představa o novém kreativnějším a oživějším pracovním prostředí, kde se bude dařit novým nápadům a netradičním řešením.

Stěhovat, nebo rekonstruovat?

Česká centrála firmy sídlí na adrese v Limuzské ulici už více než dvacet let. V době kdy docházelo k rebrandingu, začala společnost přemýšlet o novém sídle. Všichni cítili, že jejich kanceláře morálně zastaraly. Udělat kosmetické změny odpovídají novému vizuálnímu stylu nestačily, muselo dojít k zásadní proměně, která by umožnila čelit novým výzvám. Manažeři stáli před dvěma možnostmi - buď celou firmu přestěhovat do nových prostor, nebo se pokusit stávající budovu rekonstruovat. Rozhodnutí zůstat nakonec podpořila nejen ekonomická úvaha, ale také tradice a již existující zázemí.

8,000
celková plocha v m2
500+
zaměstnanců
600+
stolů
48
zasedacích místností

Dva provozy, dvě odlišné funkce

Součástí změn v innogy byl i zcela nový způsob organizace práce. Projektové týmy, napříč společností řeší nové projekty, zdokonalují procesy i pracovní prostředí. Na začátku bylo proto jasné, že prostor bude potřeba koncipovat zcela jinak, než běžné kancelářské prostředí. Řešením bylo rozdělení budovy na dvě základní funkční části - administrativní/projektovou a kreativní.

Projektové patro

Tady se řeší business development pro Innogy, nově třeba digitalizace nebo chystaný vstup společnosti do světa telekomunikací. Celé patro je možné rozdělit posuvnými příčkami celkem na čtyři části podle potřeby projektových týmů. Každý tým tak může mít k dispozici vlastní uzavřenou část a celý rok, nebo déle se může nerušeně věnovat své práci.

S nápadem využít zavěšené panely přišel za specialisty z TECHO architekt Michal Matějček z Ateliéru Kunc. Jeho představa dobře řešila potřeby zadavatele, představovala ale velkou technickou výzvu. Bylo potřeba vymyslet konstrukci tak, aby se při zamýšlené velikosti co nejvíce snížila hmotnost a také bezproblémový systém posuvu, aby v běžném provozu zvládl manipulaci s příčkami opravdu každý.

Creative space

Tvůrčí centrála firmy. Tady vznikají nové nápady, vymýšlejí se nové projekty. Prostor se dá se celý zavřít, když přijede projektový tým, nebo se dá naopak rozpadnou na menší jednotky, když je potřeba. Tomu je také přizpůsobeno celé řešení, které oproti konceptu projektového patra hýří barevností. Najdete zde různé typy sezení, které vyhovují různým typům akcí jako jsou workshopy, nebo promítání. Zaměstnanci si atmosféru natolik oblíbili, že sem chodí i když mají home office, využívají ho i kolegové, kteří do Prahy přijedou z pobočky a nemají zde vlastní pracovní místo. Výhodou je napojení na gastronomickou část, která se využívá třeba pro společné snídaně, nebo pro společné sledování televizních přenosů.

Lidé k sobě teď mají blíž

Tomáš Michna
Senior manager Facility and Services

V nadsázce říkáme, že naše ekonomické výsledky ovlivňuje většinou počasí, ne pracovní výkony. Ale pracovní prostředí určitě zásadně změnilo náladu a komunikaci ve firmě. Celý prostor jídelny a creative space se stal živým centrem firmy, kde se může na poradě sejít až 700 lidí z celé ČR. Mají tady prostor se scházet, jednat, i se najíst. Máme radost, že naši lidé se to naučili rychle používat. Vidíme, že nové prostředí podporuje spolupráci a inovaci.

Co se povedlo

  • Celkem 6 pater a 200 pracovních míst zařízených během pouhého týdne týdne (bez nákladních výtahů)
  • Práce odevzdány dle harmonogramu

  • Žádné vícepráce

Spolupráce

Hl. architekt: Ateliér Kunc + generální projektant STOPRO

Kompletní projektové a cenové řízení stavby, technický dozor a BOZP: Ediffice

Co pro vás můžeme udělat?

Dejte nám vědět